Ik heb tickets via een ander kanaal aangekocht en werd de toegang geweigerd. Wat nu?
Je kocht waarschijnlijk een (ver)vals(t) ticket aan of een ticket dat meermaals werd doorverkocht of een ticket dat deel uitmaakt van een officieel onderzoek naar de aanbieder/verkoper. Je dient dus best een klacht in.
Websites waar je terecht kan met een klacht tegen malafide ticketdoorverkopers:
Betaalde je je tickets met een betaalkaart, dan kan je ook via die weg (bank, ATOS, Amex...) klacht indienen en je geld terugeisen. Als je de doorverkoper zelf confronteert, zal die vaak eisen dat je het bewijs levert dat je niet binnenraakte. De medewerkers van be•at Tickets aan de kassa kunnen bevestigen dat de toegang je werd geweigerd. Dat kan helpen wanneer je je geld terugeist bij de doorverkoper of wanneer je via een andere weg klacht indient.
LET OP: Veel doorverkopers werken vanuit het buitenland (ook als ze zichzelf bijvoorbeeld ticketsBelgië noemen) en glippen zo tussen de mazen van het door de Belgische wetgever gespannen net.