Kom ik in aanmerking voor een terugbetaling?
Mijn evenement is verplaatst of geannuleerd door de organisator.
✅ In dat geval heb je recht op terugbetaling.
Je ontvangt een e-mail met alle info over:
-
de nieuwe datum (bij verplaatsing) of de reden van annulering;
-
de manier waarop je een terugbetaling kan aanvragen (vaak via een link in de e-mail).
In sommige gevallen gebeurt de terugbetaling automatisch, zonder dat je iets hoeft te doen.
📅 Wordt het evenement uitgesteld naar een nog onbekende datum?
Dan is een terugbetaling meestal pas mogelijk zodra de nieuwe datum is vastgelegd. Je behoudt je recht op terugbetaling, we vragen in dat geval even geduld tot de nieuwe datum bekend is.
⚠️ Belangrijk: Dien je terugbetalingsaanvraag in vóór de deadline die vermeld staat in de e-mail.
Mijn evenement gaat door zoals gepland.
In dat geval is een terugbetaling helaas niet mogelijk als je zelf beslist om niet te gaan.
Voor toegangstickets geldt het herroepingsrecht niet, zoals bepaald door de Belgische wetgeving.
👉 Lees er meer over in de algemene voorwaarden van Ticketmaster.
Wat als ik mijn ticket niet kan gebruiken?
Dan kan je je ticket veilig en eenvoudig doorverkopen via het officiële Ticketmaster Resale-platform.
Zo geef je een andere fan de kans om jouw ticket over te nemen, op een betrouwbare manier.
Heb je een annulatieverzekering bij je bestelling afgesloten?
Als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, neem dan rechtstreeks contact op met de verzekeraar.
Geef zeker je reserveringsnummer door.
De verzekeraar kan je vragen om een bewijs van niet-aanwezigheid. Dit bewijs kan je na het evenement aanvragen via dit formulier.
Ondervond je (technische) problemen bij het plaatsen van jouw bestelling?
Onze medewerkers onderzoeken met plezier wat er juist is misgelopen. Neem contact op via dit formulier.